south africa

Hej, jag bor i Johannesburg och pluggar på en internationell skola, jag flyttade hit i Augusti. Jag lever livet med många nya härliga kompisar, följ mitt liv som innehåller fester, kompisar, skola, fotboll och massa mer

biking tour

Kategori: i afrika

Vi började dagen med att åka till Gold Reef City. Vi åkte en hur läskig karusell som helst, trodde jag skulle dö, fast det var enormt kul!! Johannesburg är känt för att ha mycket gruvararbetare så vi åkte ner 225 meter i marken och hade en guidad tur där nere bland allt guld haha, det var intressant!! 
Sedan åkte vi till Soweto (syd afrikas största kåkstad, kåkstad=sista bilden) och cyklade omkring där med en guide och det var riktigt intressant, man kan inte fatta att folk bor så...det är så stor skillnad mot Sverige och även där jag bor nu!! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: