south africa

Hej, jag bor i Johannesburg och pluggar på en internationell skola, jag flyttade hit i Augusti. Jag lever livet med många nya härliga kompisar, följ mitt liv som innehåller fester, kompisar, skola, fotboll och massa mer

Vad gör jag egentligen

Kategori: i afrika

Vad gör ni på kvällarna på? Liksom vart är ni? Har läst om det där klubbhuset, vad gör man där?
 
Jag ska börja med att riktigt berätta vad klubbhuset är, det är från början en restaurang och det är många som äter där varje dag, det är väldigt gott och alltid bra när man inte orkar laga mat. Det finns även en bar där som man kan sitta vid och bara snacka med kompisar och beställa in snacks eller läsk eller något. Det finns bord under klubbhuset som fortfarande är utomhus och det är många ungdomar som sitter där. Det finns Det tar ungefär 15 minuter att gå till klubbhuset från mig men tar 5 min att åka dit med golfbilen. Jag går aldrig dit, tar alltid golfbilen. Det är inte alla av mina kompisar som har golfbil, nästan bara jag och en till, som jag umgås med, det är ju mycket bekvämare. 
Alla kompisar ¨samlas¨ alltid på klubbhuset och sen brukar man stanna där och bara snacka, beställa mat från restuarangen eller något sånt, vi bara chillar helt enkelt!! Det blir ofta så att man är runt om klubbhuset, antingen på golfbanan vid någon bänk eller sitter utanför klubbhuset på gräset. Ibland blir det så att man åker någonannan stans i området, där det finns bänkar och så!! Ofta sitter man bara och snackar, lyssnar på musik och umgås!! Det kanske inte låter så kul men det är oftast väldigt roligt, alla är så härliga och schysta här så deblir väldigt kul!!  Alla är alltid ute på kvällarna så det blir ofta att man träffar många människor när man är runtom i området!! 
Där dom bruna stolparna är det alltid många ungdomar som sitter, ovanför är restuarangen och baren!! Så på klubbhuset har jag spenderat många timmar!!

Bild över området, kortet är på min utsikt från min balkong!! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: