south africa

Hej, jag bor i Johannesburg och pluggar på en internationell skola, jag flyttade hit i Augusti. Jag lever livet med många nya härliga kompisar, följ mitt liv som innehåller fester, kompisar, skola, fotboll och massa mer

abcdefgh

Kategori: i afrika

Hej, idag har jag haft fyra vanliga lektioner, har varit massa krångel med mitt schema för jag ska ju läsa svenska på distans och innan har det varit okej att jag hoppade över ett extra språk, men jag var tvugen att gå till kontoret och dem ändrade massa på mitt schema så nu är jag lika borta som igår haha, fattar inte ett skit av schemat, det är så konsigt, det står inte vilken dag eller någonting utan det får man hålla koll på själv. Man har ena dagen block a,b,c,d och nästa dag e,f,g,h och dagen därefter är det a,b,c,d fast i en annan ordning så då är det b,c,d,a och nästa dag därefter är det f,g,h,e eller det är så som jag har fattat det...
och på onsdagar är det kortare lektioner. Så varje vecka har man abcdefgh som man har i olika ordningar hela tiden.
Man har också fått ett skåp men jag fattar inte ens hur man låser upp det, så igår la jag min jacka där ( bad en låsa uppmitt skåp )  men när jag skulle försöka själv att hämta min jacka fattade jag inte hur man låser upp det, så fick vänta en lektion sen be någon öppna, haha kände mig efterbliven ärligt talat...
 
Imorgon har jag första lektionen hälsa sen idrott och sen historia och sist typ no. Efter skolan är det fotbolls try outs, så jag ska ta med mig fotbollskläder och försöka göra mitt bästa. Det är tre styckeb try outs och efter det tar coachen ut femton tjejer som sedan ska bli 10 stycken och dem tio spelarna får sedan åka på cup till Zimbawe, kommer vara sjukt svårt att ta sig dit tror jag men jag får se hur det går imorgon och får kolla in om det är massa bra eller om jag tror jag kommer med där...ska bli spännande. 
 
kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: