south africa

Hej, jag bor i Johannesburg och pluggar på en internationell skola, jag flyttade hit i Augusti. Jag lever livet med många nya härliga kompisar, följ mitt liv som innehåller fester, kompisar, skola, fotboll och massa mer

aktiviteter

Kategori: i afrika

Som jag sa igår arrangerar skolan massa aktiviteter utanför skoltid, dem direkt efter skolan såsom fotboll, volleyboll, basket, springning, simning. Men även 10 kilometers springning som en grupp gör tillsammans och efter det får man middag och något diplom. 
Men man kan även vara med på att klättra upp för afrikas högsta berg kilimanjaro, det tar 6 dagar och man slår upp tält på nätterna och äter där och går upp som grupp och när man äntligen är där uppe så är det tydligen värt hela bestigningen, men detta är någongång i vår men dem startar träningen redan nu så alla ska vara tillräckligt vältränade för att kunna klara av detta, det låter jätte kul tycker jag. 
Man kan även gå med på hiking i någon del av syd afrika där djuren är lösa så man kommer stöta på giraffer, elefanter, kudu, impala och massa djur, som är vilda, det låter också otroligt häftigt...
Om man vill kan man också prova på scuba diving, dykning med tuber i havet, det personligen skulle jag aldrig klara av, jag skulle få panik om det kommer en stor fisk. Man måste träna massa innan man gör det stora dyket så man övar i en pool och även i en mindre sjö. 
Jag tycker det är jätte kul att skolan försöker få med eleverna på massa rörliga aktiviteter och det är inte dåliga saker heller.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: