south africa

Hej, jag bor i Johannesburg och pluggar på en internationell skola, jag flyttade hit i Augusti. Jag lever livet med många nya härliga kompisar, följ mitt liv som innehåller fester, kompisar, skola, fotboll och massa mer

god morgon

Kategori: i afrika

Jag gick och la mig direkt för var jätte trött igår, det blir så när man vaknar 6 och sen är det så mörkt här på kvällen, då blir man extra trött.
 
Min skoldag bestog av hälsa första lektionen, det har jag lagt till som extra val denna terminen, man kommer diskutera hälsan och även val som man tar som gör att man inte mår så bra ( som jag förstod det ) det låter kul och jag är ju interesserad av sport så det blir förhoppningsvis lite sånt också. Block F ( andra lektionen ) så hade jag idrott, först så sprang vi runt skolan som uppvärmning och sedan fick vi ett kort som det står saker på som vi ska göra denna terminen, såsom bip test, armhävningar, längd hopp, och igår gjorde vi två grenar den ena var att man skulle mäta hur vig man är, och även hur långt man kan hoppa stilla-stående. 
 
Tredje lektionen var historia, vi gick igenom vilka ämnen vi ska läsa om, som tur var en av ämnena franska revulotionen som vi precis läste i sverige, dem andra hade jag ingen aning om vad det var. 
Och sista lektionen hade vi fysik, åh det är så svårt.., vi fick ett diagram som som alla verkde kunna göra och själv hade jag aldrig sett det i hela mitt liv, där kommer det nog bli svårt...
 
Lovar att jag ska försöka ta kort i skolan någon dag hur det ser ut..
kram
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: