south africa

Hej, jag bor i Johannesburg och pluggar på en internationell skola, jag flyttade hit i Augusti. Jag lever livet med många nya härliga kompisar, följ mitt liv som innehåller fester, kompisar, skola, fotboll och massa mer

regler

Kategori: i afrika

På skolan finns det ett antal regler på vad man får ha på sig eller inte. 
Man får tillexempel inte ha shorts som är kortare än vad armarna räcker ner på låren, jag hann köpa ett par sådana shorts precis innan jag flyttade hit så jag har i alla fall ett par som jag får använda, jag måste testa alla mina andra shorts och testa om någon håller kravet, annars är jag ganska körd med bara ett par shorts som kan användas, ja menar, det blir ju runt 35 grader och gå i jeans i 35 grader är ju inte så frästande. 
Men tror jag har en kjol som man kan dra ner haha, det löser sig förhoppningsvis. 
 
En annan regel är att man inte får visa magen, inte ens pyttelite haha, det är ganska förståligt men en som jag inte förstår är att man inte får ha linnen med spagetti band, det är inte tillåtet. Om man bryter mot någon av reglerna så får man varningar och när man fått tre varningar så ringer dem till föräldrarna. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: