south africa

Hej, jag bor i Johannesburg och pluggar på en internationell skola, jag flyttade hit i Augusti. Jag lever livet med många nya härliga kompisar, följ mitt liv som innehåller fester, kompisar, skola, fotboll och massa mer

shopping

Kategori: i afrika

När jag var på semester här i april så var vi på lite shoppingcenter och jag insåg att klädsmaken här var förfärlig men det har faktiskt förbättras, det finns affärer som man kan tänka sig att shoppa i och även väldigt bra affärer. 
Jag fick reda på igenom en tidning att butiken ZARA kom hit för inte så länge sedan, vet inte var den är men det kan man ju alltid ta reda på. Sen kommer butiken Topshop hit i november så då blir det ännu en till affär. 
I ett shoppingcenter i närheten finns det levi's också, alltid bra med en jeans butik. 
Problemet med att köpa kläder här är att det är så dyrt, dem lägger på ca 40% mer än vad kläderna skulle kostat i sverige tillexempel, det är dåligt, men om man verkligen behöver något så funkar det alltid. 
Här i afrika är alting rätt efter, ällmänt efter helt enkelt med det mesta, kläder, teknik, inredning...
Men dem har faktiskt försökt att förbättra sig genom att dem har skapat en fashion tidning, syd afrikas första, så det var i den jag fick all information om butikerna. Den var riktigt bra faktiskt. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: