south africa

Hej, jag bor i Johannesburg och pluggar på en internationell skola, jag flyttade hit i Augusti. Jag lever livet med många nya härliga kompisar, följ mitt liv som innehåller fester, kompisar, skola, fotboll och massa mer

sit-ups

Kategori: i afrika

puuuuhh, idag har känts som en väldigt lång dag men samtidigt inte för man har bara 4 lektioner per dag och en va idrott och den andra var hälsa så det är inte så jobbigt...
okej idrotten var jobbig för först sprang vi som uppvärmning sen hade dem en cd skiva som dem spelade upp och det var hur många sit-ups man kunde göra, högst var 130 st och det tog 5.30 min, man var två & två så jag gjorde inte först för jag ville veta hur långt alla andra kom haha men det gick jätte bra och jag kunde göra alla 130, så det kändes bra, var dock helt slut i magen och dem 10 sista kunde jag knappt göra, men jag var faktiskt den ända tjejen som klarade hela cd:n så alla var lite imponerade. Som jag har förstått så får man betyg på detta så det är lika bra att ge allt. 
Sen hade jag historia och vi snckade mest om historia och lite så, läraren är helt sjukt bra, han gör så det blir intressant att lyssna så det blir aldrig tjatit, det är bra för jag har aldrig riktigt tyckt om historia. 
Vi har också haft fysik, vi gjorde labb, åhhhh det är så svårt, jag hade aldrig gjort det innan så jag var inte till speciellt mycket hjälp haha. 
 
Jag hade hoppats på att det var fotbollsträning idag men imorgon får jag tagga riktigt mycket,det ska bli kul, shaun ( tränaren ) sa att det var många från american school så det kanske blir lite pinsamt, det beror på om jag känner dem haha...eller så blir det kul.., det är med både killar och tjejer så förhoppningsvis blir det roligt!!
 
kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: