south africa

Hej, jag bor i Johannesburg och pluggar på en internationell skola, jag flyttade hit i Augusti. Jag lever livet med många nya härliga kompisar, följ mitt liv som innehåller fester, kompisar, skola, fotboll och massa mer

svar

Kategori: i afrika

Var var det bästa och sämsta med att flytta? Har din engelska förbättras mycket? Var det svårt med engelskani början? Saknar du dina kompisar mycket hemma i Sverige, Vad saknar du annars i Sverige
 
Sämsta var definitivt att lämna kompisarna (självklart), fotbollen & klassen (tyckte om min klass rätt mycket).
Bästa är väll alla nya upplevelser, alla nya kompisar som kommer finnas över hela världen när man flyttar hem efter några år. 
Njaa det har den säkert men jag känner inte så mycket det än, det sägs att man ska låta det ta 2-3 månader innan man kommer in i det riktigt (det har bara gått tre veckor i skolan), men ja jag känner skillnad med hur säker jag är, känner mycket mer säker med att snacka engelska än vad jag gjorde för tre veckor sedan till exempel.
Ja jag har faktiskt börjar sakna alla kompisar nu, det har gått en månad och det är väll ungefär såhär länge jag har varit utan dem innan (när jag varit på vanlig semester). 
Jag saknar maten, jag är ett stort fan av falukorv & köttbullar med makaroner, det börjar jag sakna faktiskt..
Sen är det helt annorlunda med det vanliga samhället, i sverige kan man gå var som helst, åka med buss in till stan, ta en fika på ett shoppingcenter, det funkar inte riktigt så här, man ska absolut inte ta bussarna (risk för rån och sånt), och man ska inte åka in till Johannesburg City för där är det väldigt kriminellt och har hört att det inte är trevligt alls...så det kommer jag nog börja sakna snart. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: