south africa

Hej, jag bor i Johannesburg och pluggar på en internationell skola, jag flyttade hit i Augusti. Jag lever livet med många nya härliga kompisar, följ mitt liv som innehåller fester, kompisar, skola, fotboll och massa mer

voläntär arbeten

Kategori: i afrika

När man bor här i afrika som vit förväntar sig alla att du ska hjälpa till på någon sätt med voläntär arbeten, min mamma var förra veckan iväg på sin första och hon var på en skola i närheten av min och hjälpte till att undervisa engelska för tredje klassare, det var tydligen jätte kul och jag skulle mer än gärna vilja prova det, får se till att göra det snart. 
De vill gärna lära sig och under olika lektioner lär dem sig uttala olika ord och meningar, mamma berättade att dem skulle vara med i en tävling i england så dem alla skulle rita varsitt jul kort, det var många som inte ens visste var jul var så deras lärare fick förklara. 
Barnen var så söta sa mamma och ville krama lärarna ( min mamma & massa andra kvinnor ) för dem får säkert inte så många kramar eller ofta, så gulligt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: