south africa

Hej, jag bor i Johannesburg och pluggar på en internationell skola, jag flyttade hit i Augusti. Jag lever livet med många nya härliga kompisar, följ mitt liv som innehåller fester, kompisar, skola, fotboll och massa mer

svar

Kategori: i afrika

Hur lång tid tog det för dig att få kompisar ungefär? Har du känt dig ensam och vill åka hem och sånt? Hur gick det till att få kompisar typ? Haha lite konstigt fråga men gick du liksom fram och började prata med några eller hur gjorde du?
 
Första dagarna var alla väldigt välkommnande och man fick bra bemötande men sen började alla vara med sina gamla kompisar igen och det blev svårare ett tag. Det blev att man va med dom som man hade lektioner ihop med, jag har väll alltid haft kompisar här men man var lite ensam ett tag och det blev att alla gamla kompisarna var med varandra. Om jag ska tänka tillbaka nu tog det ca 3 månader innan jag blev riktigt bra kompis med några, innann dess var jag aldrig med några kompisar på helger och så men nu är det nästan så att jag inte har tid att umgås med alla för jag har så många kompisar som man hänger med. Men sen när man hittar någon som man passar ihop blir det att man umgås med dens kompisar med så det blir lättare och lättare. 
Det är väldigt många här som är ovänner och jag har massa kompisar som är jätte ovän med mina andra kompisar.., det är konstigt för när jag kom hit så var dom bästa vänner. Jag orkar inte bry mig om det utan är kompis med alla nu och har klart för mig att jag inte ska lägga mig i det för det är många som har massa drama. FOlk sa till mig att det skulle ta ca 3 månader för mig att riktigt komma in i allt och jag månste säga att det stämmer så sjukt mycket, efter det hade gått 1-2 månader kände jag mig sådär och det var helt okej men i oktober/november kände jag verkligen att allt la sig på plats och det känns hur bra som helst nu. Man måste ge det minst 3-4 månader tror jag innan man kan säga om man gillar det eller inte, jaa det har varit lite tufft och jag trodde att det skulle vara så som det var den första månaden föralltid men det är verkligen snälla människor som vill skaffa nya kompisar. 
Jag går på en internationell skola och dom är vana vid att nya människor åker iväg och kommer, det är 3 i nian nu som lämnar, jätte sorgligt för det är väldigt bra kompisar som lämnar men det är en sak som alla lärt mig här, alla lämnar och nya kommer, kanske kommer det några nya klasskamrater till oss nu efter jul. 
Jag måste erkänna, lite jobbigt på ett sätt...jag gillar det mer här i syd afrika än vad jag gillar sverige. Självklart saknar jag alla mina kompisar men jag känner verkligen att jag trivs här och njuter verkligen av att bo såhär. 
Fumika (till vänster) lämnar oss nu och drar vidare och flyttar till Dubai, kommer sakna henne!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: