south africa

Hej, jag bor i Johannesburg och pluggar på en internationell skola, jag flyttade hit i Augusti. Jag lever livet med många nya härliga kompisar, följ mitt liv som innehåller fester, kompisar, skola, fotboll och massa mer

10 dagar

Kategori: i sverige

10 dagar kvar tills jag och mamma drar oss till flygplatsen för att säga hej då till kompisarna och sverige för iaf 1 år. Pappa är nu i göteborg hos oss och det är riktigt skönt att ha familjen samlad, vi tänkte efter igår och kom på att det var 7 månader sedan familjen var samlad helt och hållet, det är rätt sjukt. 
Nu när gothia cup spelas så har jag träffat väldigt många personer som inte vetat att jag ska flytta och har därför behövt säga hejdå till alldelses förmånga, det börjar bli riktigt verkligt nu. Men samtidigt har jag valt detta och har vetat att detta är en del i flytten, att behöva säga hejdå til så många. 
Ångrar jag mig? Nej, jag  kommer få en mycket bättre utbildning i afrika än jag hade kunnat få här i sverige och engelskan kommer sitta galant efter några månader, jag ser fram emot det :) 
Jag kommer kika in här några gånger innan flytten och skriva några ord, men ännu är det lite svårt eftersom  jag inte har någon data utan måste skriva på ipaden men det löser sig så fort jag kommer fram till s.a , ha det så bra sålänge :))

Kommentarer


Kommentera inlägget här: