south africa

Hej, jag bor i Johannesburg och pluggar på en internationell skola, jag flyttade hit i Augusti. Jag lever livet med många nya härliga kompisar, följ mitt liv som innehåller fester, kompisar, skola, fotboll och massa mer

7-manna

Kategori: i afrika

Tänkte svara på en fråga som jag fick om fotbollen, vi spelade 7-manna, nästan hela säsongen spelade vi 6-manna men dom ändrade reglerna till 7-manna som är mer vanligare i europa. Hade aldrig varit med om 6-manna innan jag kom hit och då spelade vi med 2 backar, 2 mitt och en topp, så med 7 manna är det en till mitt. Både killarna och tjejerna spelade 7-manna. 
I skolan har vi tre perioder med sporter, den som precis har varit, från augusti-november och den som precis har börjat håller på från november-mars och alltså ISSEA tuneringen i basketboll är i slutet av februari. Och den sista perioden börjaar i mars-maj tills vi slutar den 31 maj. Då är det den andra fotbollssäsongen som börjar, fast då spelar vi 11-manna och har ingen ISSEA tunering men vanlig serie som vi kommer spela ett antal matcher. Komemer också vara en 6-manna tunering som tydligen är rätt stor på våran skola tror jag. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: