south africa

Hej, jag bor i Johannesburg och pluggar på en internationell skola, jag flyttade hit i Augusti. Jag lever livet med många nya härliga kompisar, följ mitt liv som innehåller fester, kompisar, skola, fotboll och massa mer

downtown johannesburg

Kategori: i afrika

God eftermiddag!
Mamma, pappa & jag åkte iväg åtta imorse för att gå på en arrangerad tur i downtown Johannesburg (självaste cityn kallas downtown) det var en ¨shoppingtur¨ så vi utgick från en byggnad mitt i centrum och sen gick till små affärer, kläd, smyckes, tyg, och medicin affärer som var i närheten, så vi vandrade runt i downtown och shoppade lite, fick med mig överkast till sängen hem, toffsar och ett linne!! 
Det var verkligen en upplevese att få se centrala jo'burg och hur det är, det är verkligen annorlunda. Vi var inne i en kinesisk mataffär och maten där var jätte billig, det var kul att se en annorlunda mataffär. Vi var också inne i en muti shop och muti betyder medicin på något afrikanskt språk, det var sjukt coolt, det hängde ko fötter i taket, horn av olika slag och örter låg fint organiserat på hyllor, det var verkligen coolt och det kändes väldigt afrikanskt!!
Det var kul att se något annat än bara vanliga dainfern... Det var mycket folk och det var rätt slitet som det ofta är i downtown's, det såg ungefär ut som miamis, las vegas, los angeles downtown's!!
Kram på er
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: