south africa

Hej, jag bor i Johannesburg och pluggar på en internationell skola, jag flyttade hit i Augusti. Jag lever livet med många nya härliga kompisar, följ mitt liv som innehåller fester, kompisar, skola, fotboll och massa mer

beskrivning av sharkdiving

Kategori: i afrika

Först av allt så när vi kom fram till haj stället så gjorde dom en genomgång om hur allt ska gå till och visade hur man skulle stå i buren och allt praktiskt!!
När vi kom ombord på båten så tog det ungefär 10 minuter ut till stället där hajarna höll till, det var skrämmande för det var inte alls långt ut från stranden..skulle aldrig bada där...det är därför jag alltid varit rädd för att bada för jag vet att hajarna är så nära stranden...
När vi hade hittat hajarna så la dom ner buren och sa att 8 människor skulle byta om till våtdräkter, jag och pappa ville vänta ett tag men sen blev det tillslut att jag och pappa blev i första omgången ändå, så vi bytte om till dom kalla våtdräkterna och jag hann inte ens tänka utan man bara hoppade i, dom sa bara hoppa i och vipps var jag nere i det 14 grader kalla vattnet, kylan tänkte man inte ens på förtsa gången utan våtdräkten hjälpte väldigt mycket!! Dom gjorde i ordning tonfisk huvuden som dom kastade ner i vattnet och vipps kom hajarna, det var runt 2-4 hajar som cirkulerade runt båten hela tiden och vissa stunder försvann dom så då fick man bara vänta några minuter men sen kom dom igen och killarna uppe på båten lurade hajarna så nära buren som möjligt och några gånger var dom så nära att man kunde röra på hajarna. 
Efter ca 25 minuter var det några andra som skulle ner så då hade vi sett många hajar!! 
Efter vår tur satt vi och kolla i båten uppe i från och man ser väldigt bra där med, man ser hajarna klart och tydligt och hur nära dom verkligen är. Vi åt lite och sen var det dags igen, ner i buren för andra gången, och ojjjjj va kallt det var, myyyyycket kallare andra gången och jag började frysa på en gång, men när hajarna dök upp glömde man av det och bara fokoserade på allt sppännande!!!!
Man kunde gå ner en tredje gång men jag frös så mycket och hade sett en hel del hajar på nära håll så jag tyckte allt att det räckte!! När alla hade gjort så många gånger man ville och tills alla var nöjda åkte vi till en bukt och kollade efter valar, och vi var riktigt nära två stooooora valar, helt fantastiska djur och hur stora som helst!! Detta var haj turen, är så glad att jag gjorde det även fast jag är livrädd för hajar och att jag överkom min rädsla!! Extra plus var att se valar, såg även massa valar idag när vi åkte till en speciell plats för att se valar och det var en unge som lekte i havet och hoppade upp ur vattnet och slängde sig, jätte gulligt!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: