south africa

Hej, jag bor i Johannesburg och pluggar på en internationell skola, jag flyttade hit i Augusti. Jag lever livet med många nya härliga kompisar, följ mitt liv som innehåller fester, kompisar, skola, fotboll och massa mer

spier

Kategori: i afrika

HEJ!!
En annan favorit restaurang som jag har är ca 45 min härifrån som heter Spier så nu ska vi åka till den och äta en god buffet med massa olika kött sorter, kuku, impala, struts, krokodil och vanliga köttsoter. Det är en väldigt speciell restaurang eftersom man sitter uppe i träd och äter och sen får man gå och hämta mat i en stor sal, man blir målad i ansiktet, riktigt afrikanskt!!
Idag har vi åkt till ett ställe som heter Long Beach och ätit lunch, det är väldigt fint längst kusten så vi bara åkte och kollade på den fina atmosfären. 
Imorse åkte vi till en marknad i centrala cape town och gick runt och kollade, jag köpte en kudde också, jag har shoppat en del här nere så jag kan ta kort på allt när jag kommer hem om ni vill det. 
Ha en bra lördagskväll!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: