south africa

Hej, jag bor i Johannesburg och pluggar på en internationell skola, jag flyttade hit i Augusti. Jag lever livet med många nya härliga kompisar, följ mitt liv som innehåller fester, kompisar, skola, fotboll och massa mer

international day

Kategori: i afrika



På fredag är det international day i skolan, alla har fått välja vilket land man ska presentera (som man har någon koppling till) jag har valt sverige så klart, och vi kommer vara ganska många svenskar som går i vår grupp!!
Alla föräldrar kommer att göra mat som är typiskt för sitt land så min mamma ska göra köttbullar, så vi ska äta det ikväll, med potatis och brunsås, åhh va gott, även fast jag gillar mamma scans köttbullar mest så är hemma gjorda okej...
Vi ska också ha en parad där hela skolan går runt fotbollsplanen tillsammmans med sitt land och har något klädesplagg som är från landet/eller med landets färger!!
 
Hoppas nu att det blir av för vi har inga lektioner i så fall, dom kommer att ställa in den om det börjar regna...så vi får hoppas att det blir bra väder!!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: