south africa

Hej, jag bor i Johannesburg och pluggar på en internationell skola, jag flyttade hit i Augusti. Jag lever livet med många nya härliga kompisar, följ mitt liv som innehåller fester, kompisar, skola, fotboll och massa mer

st peters tournament

Kategori: i afrika


I helgen ska skollaget spela en 11-manna cup med 24 olika skollag. Den spelas på en skola som heter St Peters som ligger någonstans här i Johannesburg.
Den börjar på fredag så vi som är med får alltså ledigt från skolan den dagen men får stå för läxor och allt dom gått igenom på lektionen, men det kommer så vara värt det!!
Vi ska sova i skolan från torsdag-fredag natt och ska ut och äta middag på en pasta restaurang och vi ska sedan upp klockan halv sex ungefär för matchen börjar åtta på morgonen, vi spelar tre matcher på fredagen och sedan ska vi sova över hos en tjej i laget som fyller år så alla 15 tjejer ska sova hos henne, och då åker vi tillsammans till cupen, men det är bara en match på lördagen så vi får lite ledigt kan man väll säga. På lördag kväll sover vi hemma och bussarna hämtar oss utanför vår grind fem i halv sju på söndag morgon, så då måste vi förbereda oss för minst 1 match, fast vi satsar på finalen såklart. 
Detta kommer bli en sjukt rolig helg fast jag kommer vara väldigt trött på måndag när det är en hel skolvecka framför en utan att få ha haft sovmorgon..hoppas det går bra så är det värt!!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: